Ülkemiz artık online sisteme hızlı bir geçiş yapmış bulunmakta. Artık çoğu işlemimiz kağıt üzerinde değilde bilişim sistemleri üzerinden online olarak yürütülmekte.
Milli Eğitim Bakanlığı’da işlemlerin hızlı yürütülmesi, kağıt israfının önüne geçilmesi gibi sebeplerden dolayı Döküman Yönetim Sistemi (DYS)‘ye geçiş yapmış bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bütün kurum ve okullarında Kasım 2014 tarihinden DYS’ye geçişler hızlanacak bütün işlemler Döküman Yönetim Sistemi üzerinden yürütülecektir. Bütün resmi yazılar Döküman Yönetim Sisteminden yürütülecek ve bu sistem üzerinden onay verilip, sayı numarası otomatik olarak alacaktır.
Döküman Yönetim Sistemi’nde gelen yazı ilgili amir tarafından okunduktan sonra, amirin onay vermesiyle yazı hangi şefi, hangi memuru, hangi idareciyi ilgilendiriyorsa o kişinin sistemine düşecektir. Daha sonra da bu ilgili kişi gerekli yazışmayı gene Döküman Yönetim Sistemi üzerinden yapacak ve amirinin onayına gönderecektir. Amirde onay verdikten sonra yazı ilgili kuruma gönderilecektir.
Döküman Yönetim Sistemi ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı‘nın bazı sitelerinde videolar bulunmaktadır. Döküman Yönetim Sistemi kurulum videolarını izlemek için buraya tıklayın.
MEB Döküman Yönetim Sistemi (DYS) Nedir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder