Bimer Şikayet

Hayatımız boyunca çeşitli kurum ve kuruluşlarda iş icabı veya mecburiyetten dolayı içi içe bulunuyoruz. Sağlıkla ilgili problemlerimiz olduğunda hastanelere, belediyelerle ilgili işlerimiz olduğunda bağlı bulunduğumuz belediyelere, okullarla ilgili işlerimizde de milli eğitime başvuruyoruz.
 
Bazen biz derdimizi anlatırken gerek o kurumun uygulamalarından gerekse karşımızdaki kişinin tutumundan dolayı gittiğimiz kurumda yeni problemler ortaya çıkmaktadır. Peki bu kurum ve kuruluşlarda derdimizi anlatırken yeni ve farklı durumlar oluşursa bu durumda o kurumu veya o kurumdaki kişileri nereye şikayet edeceğiz, derdimizi kime anlatacağız?


Öncelikle problemimizi doğru bir dille, kendimizi bizi dinleyen kişinin yerine koyarak anlatmamız gerekmektedir. Gittiğimiz kurumda bulunan görevli kişiler bizlere yardımcı olmayarak yeni bir problem oluşmasına sebep veriyorlarsa bu kişileri de BİMER Şikayet hattına şikayet edebilirsiniz. Ama bunun en doğru yöntemi %100 haklı bile olsak kişiyi direk BİMER Şikayet Hattına şikayet etmek değil, o kişinin amiri ile görüşüp sorunu büyültmeden çözüme kavuşturmaktır. Öncelikli yöntemimiz o kurumun amiri ile görüşmek olmalıdır.
 
Bunun dışında Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlığı Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) adı altında bir kurum kurmuştur. BİMER'e Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının şikayet edebileceği gibi karşılıklılık esasına dayanarak Türkiye'de ikamet eden yabancılarda şikayet edebilir.  Bireyler kendisinin yada toplumun mağduriyetini gidermek, uygulamalardan duyulan memnuniyetsizlik durumunda şikayet etme ve ihbarda bulunma hakkına sahiptirler.  Bireyler ihbar ve şikayetlerini Cumhuriyat Başsavcılığına, jandarmaya, polis gibi kolluk güçlerine yapabileceği gibi valilik, kaymakamlık veya mahkeme yöntemini de tercih edebilirler.



Bunların dışında Başbakanlık İletişim Merkezi kısa adıyla BİMER'ede şikayetlerinizi bildirebilirsiniz. Fakat Başbakanlık İletişim Merkezine yapacağınız her başvuru işleme alınmaz. BİMER'e yapılan başvuruların işleme alınma şartları vardır.


 
 BİMER Başvurularında İşleme Alınma Şartları Nelerdir?

1) İhbar veya şikayet eden kişi dilekçesinde gerçek ad, soyad, açık adres ve imzası olmalıdır.
2) E-posta veya internet aracılığı ile yapılan şikayetlerde doğrulanabilir bir TC numarasının olması gerekmektedir.
3) Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan memurlar hakkında yapılan ihbar ve şikayetler genel nitelikte ve soyut olmamalıdır.
4)  İhbar veya şikayetlerde kişi adı ve olay belirtilmelidir.
5)  İddialar ispatlanabilir olmalı.
6) İhbar ve şikayetler hakkında ön inceleme yapılmış olmaması veya sonuçlandırılmamış olması gerekmektedir.

BİMER'e Nasıl Şikayet Edilir?

Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) e ihbar ve şikayet etmenin birkaç farklı yolu bulunmaktadır.

1) Telefon: BİMER uygulaması için bütün Türkiye'de geçerli olan "Alo 150" numarası tahsis edilmiştir. Ev veya cep telefonunuzdan 150'yi tuşladığınızda ihbar veya şikayetlerinizi bildirebilirsiniz.

2) Mektup/Faks: Kaymakamlıklara, valiliklere, başbakanlık halkla ilişkiler bölümüne mektup/faks ile şikayetlerinizi iletebilirsiniz. Bu durumda mektupta/faksta TC kimlik numaranız, açık adresiniz ve şikayetinizle ilgili kısa ve öz yazınız olması gerekmektedir.

3) İnternet: Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)'in resmi sitesi bimer.gov.tr adresinden başvuru formu doldurarak ihbar ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz.

4) Şahsen Başvuru: BİMER çerçevesinde kaymakamlıklar, valilikler, bakanlıklar ve başbakanlıkta halkla ilişkiler büroları kurulmuştur. Buralara şahsen başvuruda bulunabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder